Inter Cars Katalog školení ANALÝZA ŘÍZENÍ DÍLNY

ANALÝZA ŘÍZENÍ DÍLNY

Délka trvání: Rozsah analýzy: 2 návštěvy x 1/2 dne
Autoservis uzavře se zhotovitelem analýzy – společností Alfa Training s.r.o. – Smlouvu o průběhu analýzy dílny
servisních služeb, kde se obě zúčastněné strany zavazují k mlčenlivosti o všech skutečnostech, informacích a
použitých metodách při provádění analýzy, a že tyto vědomosti nevyužijí ve prospěch třetí strany.

Průběh analýzy:
a) Analýza provozních dat dílny, která obdrží zhotovitel od autoservisu předem elektronickou poštou.
Jestliže autoservis poskytne předem svá provozní data, může se zhotovitel předem připravit na návštěvu a 
spolu s vedením autoservisu se při návštěvách věnovat především analýze procesů a jejich zlepšování.
Zhotovitel zašle autoservisu formulář, do kterého vyplní autoservis provozní data ze zakázkového systému
(např. IC Office) za období posledních 12 měsíců. V případě, že některá data nebude možné zaslat předem, 
budou zjištěna na místě při 1. návštěvě.
b) Analýza ukazatelů a procesů řízení dílny servisních služeb, kterou provede zhotovitel během 2 návštěv 
autoservisu a seznámení majitele autoservisu s dílčími výsledky a doporučeními.
Hlavní body analýzy při 1. návštěvě autoservisu
 analýza zakázkových listů, předběžné kalkulace a kalkulace fakturované ceny
 rozbor typů zakázek, produktivních a neproduktivních časů
 analýza ukazatelů řízení dílny (produktivita, vytíženost…)
 analýza kapacit jednotlivých pracovišť a profesí
 analýza systému zpracování reklamací a opakovaných oprav
Zhotovitel na konci 1. návštěvy podá zpětnou vazbu majiteli autoservisu (rekapitulace současného systému 
řízení dílny, vyzdvihnutí silných stránek servisu, poukázání na rezervy v evidenci zakázek a ve výkonových 
ukazatelích servisu).
Hlavní body analýzy při 2. návštěvě autoservisu (cca 6 - 8 týdnů po 1. návštěvě)
 analýza oblastí, ve kterých měl daný autoservis největší rezervy a slabiny
 analýza kalkulace cen a zúčtovacích sazeb
 analýza systému odměňování 
Zhotovitel na konci 2. návštěvy sestaví společně s majitelem autoservisu Plán ke zlepšení výkonu, 
rentability a kvality dílny servisních služeb.
c) Písemné zpracování analýzy pro majitele autoservisu, které mu bude zasláno elektronickou poštou.
Shrnutí výsledků analýzy řízení dílny
 rozbor zakázek (komentář k dosaženým hodnotám a doporučení ke zlepšení)
 ukazatele efektivity dílny (komentář k dosaženým hodnotám a doporučení ke zlepšení)
 rozbor organizace pracovníků v dílně a jejich nasazení
Doporučení ke změnám a průběžnému zlepšování
 doporučení ke změnám v oblasti kalkulací a vyúčtování servisních prací
 doporučení ke změnám v provozním plánování dílny
 doporučení ke změnám v systému odměňování (hlavně mechaniků a přijímacích techniků)