ANALÝZA ŘÍZENÍ DÍLNY
servisních služeb, kde se obě zúčastněné strany zavazují k mlčenlivosti o všech skutečnostech, informacích a
použitých metodách při provádění analýzy, a že tyto vědomosti nevyužijí ve prospěch třetí strany.
Průběh analýzy:
a) Analýza provozních dat dílny, která obdrží zhotovitel od autoservisu předem elektronickou poštou.
Jestliže autoservis poskytne předem svá provozní data, může se zhotovitel předem připravit na návštěvu a
spolu s vedením autoservisu se při návštěvách věnovat především analýze procesů a jejich zlepšování.
Zhotovitel zašle autoservisu formulář, do kterého vyplní autoservis provozní data ze zakázkového systému
(např. IC Office) za období posledních 12 měsíců. V případě, že některá data nebude možné zaslat předem,
budou zjištěna na místě při 1. návštěvě.
b) Analýza ukazatelů a procesů řízení dílny servisních služeb, kterou provede zhotovitel během 2 návštěv
autoservisu a seznámení majitele autoservisu s dílčími výsledky a doporučeními.
Hlavní body analýzy při 1. návštěvě autoservisu
analýza zakázkových listů, předběžné kalkulace a kalkulace fakturované ceny
rozbor typů zakázek, produktivních a neproduktivních časů
analýza ukazatelů řízení dílny (produktivita, vytíženost…)
analýza kapacit jednotlivých pracovišť a profesí
analýza systému zpracování reklamací a opakovaných oprav
Zhotovitel na konci 1. návštěvy podá zpětnou vazbu majiteli autoservisu (rekapitulace současného systému
řízení dílny, vyzdvihnutí silných stránek servisu, poukázání na rezervy v evidenci zakázek a ve výkonových
ukazatelích servisu).
Hlavní body analýzy při 2. návštěvě autoservisu (cca 6 - 8 týdnů po 1. návštěvě)
analýza oblastí, ve kterých měl daný autoservis největší rezervy a slabiny
analýza kalkulace cen a zúčtovacích sazeb
analýza systému odměňování
Zhotovitel na konci 2. návštěvy sestaví společně s majitelem autoservisu Plán ke zlepšení výkonu,
rentability a kvality dílny servisních služeb.
c) Písemné zpracování analýzy pro majitele autoservisu, které mu bude zasláno elektronickou poštou.
Shrnutí výsledků analýzy řízení dílny
rozbor zakázek (komentář k dosaženým hodnotám a doporučení ke zlepšení)
ukazatele efektivity dílny (komentář k dosaženým hodnotám a doporučení ke zlepšení)
rozbor organizace pracovníků v dílně a jejich nasazení
Doporučení ke změnám a průběžnému zlepšování
doporučení ke změnám v oblasti kalkulací a vyúčtování servisních prací
doporučení ke změnám v provozním plánování dílny
doporučení ke změnám v systému odměňování (hlavně mechaniků a přijímacích techniků)