Inter Cars Katalog školení PRÁVNÍ MINIMUM PRO AUTOSERVISY

PRÁVNÍ MINIMUM PRO AUTOSERVISY

Délka trvání: 1 DEN
Účastníci se seznámí se základy právní problematiky podle nového občanského zákoníku, kterou
potřebují pracovníci v oblasti servisu automobilů. Poznají, jaká práva mají podnikatelé, jaká odlišná
práva mají nepodnikatelé, jaká práva mají spotřebitelé a jaké práva má servis. Seznámí se
se zákonnou zárukou i smluvní zárukou autoservisu a s délkou záručních lhůt. Naučí se po právní
stránce zvládat a řešit reklamace zákazníků. Získané znalosti si ověří na praktických příkladech.

Právní systém České republiky
 Základy práva
(jednání, překročení oprávnění, smluvní zastoupení, zadržovací právo, společné jmění …)
 Smlouva o dílo (náležitosti zakázkového listu)
 Práva zákazníka z vadného plnění
Práva ze zákona za vady, které existovaly při převzetí
Smluvní záruka za vady, které vznikly až po převzetí (smluvní záruka)
 Zákonná odpovědnost servisu za vady existující při převzetí (pro nepodnikatele i 
nepodnikatele) 
Zákonná odpovědnost při podstatném a při nepodstatném porušení smlouvy
 Zákonná odpovědnost servisu za vady existující při převzetí - zvláštní ustanovení pro 
prodej zboží v obchodě (pro nepodnikatele)
Vady, které se projevily do šesti měsíců, opakovaný počet vad, větší počet vad
 Ochrana spotřebitele (reklamace spotřebitele)
Povinnosti servisu související s reklamací
 Doporučený postup při reklamaci