PRÁVNÍ MINIMUM PRO AUTOSERVISY
potřebují pracovníci v oblasti servisu automobilů. Poznají, jaká práva mají podnikatelé, jaká odlišná
práva mají nepodnikatelé, jaká práva mají spotřebitelé a jaké práva má servis. Seznámí se
se zákonnou zárukou i smluvní zárukou autoservisu a s délkou záručních lhůt. Naučí se po právní
stránce zvládat a řešit reklamace zákazníků. Získané znalosti si ověří na praktických příkladech.
Právní systém České republiky
Základy práva
(jednání, překročení oprávnění, smluvní zastoupení, zadržovací právo, společné jmění …)
Smlouva o dílo (náležitosti zakázkového listu)
Práva zákazníka z vadného plnění
Práva ze zákona za vady, které existovaly při převzetí
Smluvní záruka za vady, které vznikly až po převzetí (smluvní záruka)
Zákonná odpovědnost servisu za vady existující při převzetí (pro nepodnikatele i
nepodnikatele)
Zákonná odpovědnost při podstatném a při nepodstatném porušení smlouvy
Zákonná odpovědnost servisu za vady existující při převzetí - zvláštní ustanovení pro
prodej zboží v obchodě (pro nepodnikatele)
Vady, které se projevily do šesti měsíců, opakovaný počet vad, větší počet vad
Ochrana spotřebitele (reklamace spotřebitele)
Povinnosti servisu související s reklamací
Doporučený postup při reklamaci