IC Office

Rozhovor s tvůrci programu

Inter Cars IC Office

Rozhovor s tvůrci programu IC Office

 

Co Vás vlastně vedlo k tomu, že vytvoříte vlastní program?
 
Josef Kopačka: Prvotní myšlenka byla vytvořit program, který bude šitý na míru našemu autoservisu. Musím říct, že kdybych před lety našel vyhovující program, nikdy bych se nepouštěl do takového projektu, ale zkrátka jsme neobjevili nic takového, co by splňovalo naše požadavky. Neustále věnujeme velké množství času, abychom program vylepšovali, v posledních letech ve spolupráci s Inter Cars, a díky tomu jsme získali celorepublikový dosah.
Martin Jedlička: Před několika lety za mnou přišel právě Pepa s myšlenkou vytvořit nástroj pro evidenci zakázek jeho autoservisu a hlídání končících STK zákazníků. Tento systém jsme nakonec vyvíjeli na základě praktických zkušeností z provozu autoservisu několik let, a to z prostého důvodu, aby autoservisům usnadňoval mnohdy nelehkou práci a zvedl komfort zákazníků na nejvyšší úroveň.
 
 
Co se tedy skrývá pod názvem IC Office?
 
Martin Jedlička: Je to moderní online systém, který je určen především majitelům autoservisů, díky kterému mají přehled nejen o zakázkách a historii oprav vozidel, ale i o fakturaci a mnohém dalším. Prostě vše, co vyžaduje profesionální vedení autoservisu.
Josef Kopačka: Skrývá se toho opravdu mnoho, jak už říkal Martin, super ale je také to, že je systém online. Mohu tak na dálku řídit chod servisu, kontrolovat průběh oprav, objednávat zákazníky atd. a mohu při tom být mimo servis, třeba na dovolené v Chorvatsku.
 
 
Co považujete za největší výhody IC Office?
 
Josef Kopačka: Jednoznačně jeho přehlednost, intuitivnost, na tom jsme si dali opravdu záležet, on-line přístup z počítače, telefonu či tabletu, což velmi oceňují mechanici, sekretářka, přijímací technik, ale třeba i účetní atd. Všichni na svých zařízeních využívají možnosti systému právě tak, jak v danou chvíli potřebují. Zkrátka usnadňuje to kompletní chod celého servisu.
Jan Lego: Protože jsem v celém projektu odpovědný za právní záležitosti, nemůžu zapomenout na velkou pomoc pro uživatele – IC Office za ně řeší mnohé nároky vyplývající z právních předpisů – dokáže se vypořádat např. s GDPR i EET, stejně jako reaguje na nové daňové předpisy.
Martin Jedlička: Díky vysoké bezpečnosti, rychlosti a dostupnosti je IC Office myslím skvělým nástrojem, a to nejen když sedíte přímo ve firmě, ale i když vyrazíte mimo ni. A to byl náš cíl.
 
 
V čem je největší výhoda on-line systému?
 
Martin Jedlička: Tak především hlavní výhoda je ta, že systém není nutno instalovat a není tudíž svázán s jediným počítačem. Každé nové vylepšení systému je tedy dostupné pro všechny, ihned a zdarma.
Josef Kopačka: Pro mě je to opravdu jedna z nejzásadnějších výhod. Pokud nesedím právě ve firmě a volá mi zákazník, který chce vědět stav opravy vozidla, mohu se rovnou z mobilu podívat. Hned mu stav sdělím nebo mu pošlu na mail jediným kliknutím fakturu či kompletní historii oprav jeho vozidla. Také se mohu odkudkoli třeba z mobilu podívat na stav zásob dílů nebo olejů na skladě a hned doobjednat, co je třeba. IC Office navíc sám hlásí minimální stavy jednotlivých položek, takže jen mrknu a vidím.
 
 
A je to bezpečné?
 
Josef Kopačka: Ano! Veškerá data jsou šifrována, takže nehrozí jakákoli ztráta citlivých informací. Samozřejmě plníme požadavky nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR).
Martin Jedlička: Bezpečnost dat je pro nás zcela zásadní, a proto používáme šifrované SSL certifikáty, takže data uživatelů i jejich zákazníků jsou zcela v bezpečí.
 
 
A co je vlastně to EET?
 
Martin Jedlička: Jde o elektronickou evidenci tržeb, tedy o kontrolu plateb přijímaných v hotovosti. Když jsme před časem uvažovali, jak program na tyto povinnosti adaptovat, měli jsme dvě možnosti – doporučit uživatelům nákup a provoz dalšího zařízení, nebo vše udělat jako součást IC Office. Vydali jsme se druhou cestou a bylo to správné rozhodnutí.
Josef Kopačka: Zkrátka – kdo má IC Office a připojení k internetu, ten se nemusí prvního květnového dne bát, protože bude na tuto velkou změnu připraven. Nebude potřebovat žádnou další pokladnu, tiskárnu ani špulky papíru navíc.
 
 
Co dnes trápí autoservisy nejvíce?
 
Josef Kopačka: Podle mě jsou to jednoznačně lidé. Najít skvělého automechanika, autotronika nebo třeba lakýrníka je skoro jako vyhrát ve sportce. Ale i když už máte to štěstí na výborné spolupracovníky, tak nechcete být uvázáni na jedné židli od rána do večera. A právě v tom umí IC Office výrazně pomoci.
 
Martin Jedlička: Za vývojáře musím říct, že nasloucháme připomínkám uživatelů a nebojíme se investovat čas do vývoje tak, aby byli uživatelé maximálně spokojení. Kladná zpětná vazba je pro nás důležitý motivační faktor. Nedávno jsme třeba dokončili export faktur do účetních programů jako je Pohoda apod. nebo např. import zboží z dodacích listů.
Jan Lego: Autoservisy, a nejen ty, obecně trápí nedostatek času. My jsme vyvinuli program, který jim právě s tímto dokáže pomoci, protože je intuitivní a rychlý. Ale neusínáme na vavřínech a pokračujeme dál tak, abychom pomohli našim uživatelům a usnadnili práci a život.