Dálkový test brzd ABE Performance

Dálkový test brzd ABE Performance

Odborníci z Úřadu pro technickou odbornost a školení (BETiS) testovali brzdové kotouče a destičky ABE Performance.

Testy byly prováděny na vzdálenost 50 000 km v různých podmínkách. Během testů byl hodnocen komfort používání, brzdný výkon a míra opotřebení.

Stav brzdové sady po testech

Po 50 000 km jízdy po dálnici nevykazuje brzdová sada ABE Performance žádné známky nadměrného opotřebení. Způsob a rozsah opotřebení, získané hodnoty tloušťky a tolerance házení brzdového kotouče umožňují pokračovat v testování brzdové sady na vzdálenost přibližně 10 000 km. Vycpávky vykazují přirozené opotřebení, odpovídající uběhnuté vzdálenosti. Nejeví žádné známky přehřívání, nerovnoměrného opotřebení nebo prasklin.

 

Účinnost brzd a komfort používání

Prověřili jsme testovanou sadu brzdových kotoučů a destiček ABE Performance na Seatu Leon ST 2018 s motorem 1.6 TDI.

  • Souprava byla intenzivně využívána 7 měsíců na vzdálenost 50,000 km.
  • Plného brzdného výkonu bylo dosaženo po 200 km, což je standardní doba záběhu brzdových sad.
  • Výkon brzdné síly byl dobrý za všech provozních podmínek – ať byl brzdový systém studený nebo zahřátý.
  • Bylo zjištěno, že na druhé nápravě, kde byla instalována konkurenční brzdová sada, byly ráfky více znečištěny prachem z destiček.
  • Testy budou pokračovat dalších 10,000 km, o kterých budeme psát v dalších vydáních našeho časopisu.

Výkon testovaných souprav byl dobrý, což potvrzují následující výsledky po demontáži soupravy. V této fázi by se řidič bez váhání rozhodl znovu nainstalovat brzdové kotouče a destičky ABE Performance.

Shrnutí testu

Hned po instalaci brzdových sad potřebovali k dosažení plného brzdného výkonu asi 200-300 km. Totéž platilo i pro díly soutěžících. Jakmile byly kotouče a destičky zaběhnuté, nebyly zjištěny žádné významné provozní problémy.

Výkon brzdového systému a komfort používání byly hodnoceny vysoce. Za různých podmínek nebyly zjištěny žádné závady během provozu a žádné rozdíly ve výkonu. Jak při studeném a zahřátém brzdovém systému, tak na suchém a mokrém povrchu. Míra opotřebení soupravy také zůstává na uspokojivé úrovni.

Podobných výsledků a provozních hodnocení dosáhla brzdová sada ABE Performance testovaná na Volkswagenu Tiguan z roku 2008 s motorem 2.0 TDI při jízdě ve městě na několik tisíc kilometrů. Po kliknutím na odkaz ZDE si můžete přečíst podrobnější článek na toto téma.